Steve Jobs, spoluzakladateľ Apple sa pri uvedení nových produktov na trh nesústredil iba na predchádzajúce predajné výsledky, prípadne technické vlastnosti produktov, ale naopak na ich hlavné výhody. Taktiež sa sústredil najmä na vlastný preslov a dokonalú prezentáciu, ktorým prikladal nesmiernu dôležitosť.

5 prezentačných trendov, ktorých sa držal Steve Jobs vám predstavíme v nasledujúcom článku.
 
Predtým si však pozrite krátke video, ktoré pochádza z prezentácie Steva Jobsa pri predstavení prvého iPhone v roku 2007 na Macworld Conference & Expo.

 

1. PRIPRAVTE SI JEDNU ZÁSADNÚ MYŠLIENKU

Steve Jobs vedel, že ľudská myseľ nemôže spracovať pri jednej prezentácií príliš veľa informácií. Všetky dáta, alebo údaje, ktoré sa netýkajú konkrétnej správy, môžu byť pre poslucháčov zbytočným rozptýlením, ktoré oslabia samotný cieľ prezentácie. Používajte preto vo svojich prezentáciách jednoduchú vizualizáciu a obrázky namiesto dlhých a nudných textov, ktoré podporia vašu hlavnú myšlienku, ktorú chcete odovzdať.

jedna-zasadna-myslienka

 

2. POTVRĎTE SI, ŽE VÁS PUBLIKUM POČÚVA

Vaše publikum je v miestnosti z určitého dôvodu. Je dôležité pochopiť, prečo vás ľudia poslúchajú a pripraviť si prezentáciu takým spôsobom, aby k vám boli poslucháči vnímaví. Pokúste sa vytvoriť zmysluplné diskusie a zaujímajte sa o to, či vám všetci poslucháči rozumejú a či vám pochopili.

 publikum-pocuva

 

3. VYTVORTE SI OKAMŽITÉ SPOJENIE S PUBLIKOM

Buďte emocionálny a vytvorte si ihneď na začiatku s publikom určitý druh spojenia, ktorého cieľom je predať to čo potrebujete. Toto spojenie vytvára empatiu a podporuje poslucháčov k tomu, aby boli vnímavejší k tomu, čo sa im snažíte povedať. 

 

4. UDRŽTE PUBLIKUM SMEROM K VAŠEJ OSOBE A NIE K PREZENTÁCII

Udržať pozornosť publika na seba samého je kľúčové. Môžete to urobiť napríklad jednoduchým vložením predelového slidu do prezentácie, kedy sa poslucháč prestane sústrediť na prezentáciu a začne počúvať prezentujúceho. Steve Jobs to robil veľmi často a tým samozrejme strhol všetku pozornosť na seba.

 publikum-prezentacia

 

5. POZNAJTE SVOJ PRÍBEH

Zo všetkého je však najdôležitejšie práve toto – poznať svoj príbeh. Mali by ste dokonale poznať obsah celej svojej prezentácie a to aj za predpokladu, že by ste zrazu boli nútení prezentovať bez nej. Steve Jobs bol notoricky známy puntičkár a do prípravy svojho prejavu a prezentácie dával všetko. Bez ohľadu na váš štýl, dobrá príprava prezentácie vám poskytne pocit pripravenosti, vyrovnanosti a kľudu, preto by ste prípravu prezentácie v žiadnom prípade nemali podceniť.

steve-jobs-prezentacia-keynote